D’EP Institut col·labora amb el primer estudi sobre el coneixement social de la malaltia
El primer estudi sobre coneixement social de l’Esclerosi Múltiple, en el que ha col·laborat D’EP Institut, revela que més de la meitat de la població espanyola està poc informada sobre la malaltia, i que el coneixement sobre la mateixa està relacionat amb els estadis més avançats i discapacitants.
L’estudi, realitzat a partir d’una enquesta a 3.800 persones de les 17 Comunitats Autònomes, mostra també que dos de cada deu persones creu probable tenir Esclerosi Múltiple al llarg de la seva vida i que més de la meitat reconeix tenir temor a patir aquesta malaltia.
Entre les conseqüències que es deriven de patir Esclerosi Múltiple, les que més preocupen són especialment la dependència (49,7%) i la limitació de l’activitat física (35,9%), mentre que les menys conegudes i que menys preocupació generen són les conseqüències més lleus, com els problemes de visió o de la bufeta.
Durant la roda de premsa de presentació dels resultats de l’estudi, la doctora Ester Moral, coordinadora del Grup d’Estudi de Malalties Demielinitzants de la Societat Espanyola de Neurologia, va destacar que “és important que la població sàpiga que el pronòstic d’aquesta malaltia ha canviat en els últims anys de manera important i que, si són diagnosticats a temps i correctament tractats, la seva evolució pot ser molt bona. Continua sent una malaltia seriosa però amb els tractaments actuals, juntament amb els que estan per arribar en un futur proper, aconseguirem que el control sobre aquesta malaltia millori dia a dia”.
A la foto, d’esquerra a dreta: Silvia Rueda (D’EP Institut), Ana Torredemer (Presidenta de l’Associació de Pacients EME), Baltasar del Moral Majado (Secretari General de l’Associació de Pacients AEDEM), Ester Moral (Coordinadora del Grup d’Estudi de Malalties Desmielinitzants de la SEN) i Carlos Martinez (Director Mèdic de Genzyme).
Més informació: www.sanofi.es
D’EP Institut juntament amb el Consell Nacional de les Arts i la Cultura (CoNCA) ha elaborat l’estudi sobre la professionalització de l’alumnat titulat en estudis musicals superiors, l’estudi fa una aproximació a les trajectòries professionals de l’alumnat titulat en Ensenyaments Artístics Superiors de Música a Catalunya. A partir de l’experiència de titulats i titulades, professorat i professionals del sector musical, s’hi examinen els principals factors que condicionen l’accés al mercat laboral, les condicions de treball i el paper que exerceixen els centres en l’acompanyament a la professionalització. L’informe posa de manifest la rellevància de les competències transversals, la necessitat de reforçar la formació en àmbits com la gestió de carrera, els drets d’autor i els aspectes contractuals, així com el pes que tenen els contactes personals i les xarxes informals en la inserció laboral. També hi queden reflectides diverses mancances, com ara l’absència de sistemes estables d’orientació i de borses de treball, i s’hi proposen accions per fer-hi front. Podeu consultar l’informe complet aquí: https://drac.cultura.gencat.cat/handle/20.500.12368/34943#page=1